Pirkimo–pardavimo taisyklės

1. Bendrosios nuostatos

1.1. Šios taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato www.[jūsų-domenas.lt] (toliau – E. parduotuvė) prekių pirkimo–pardavimo sąlygas, kai pirkėjas įsigyja prekes nuotoliniu būdu. Nuotolinėms sutartims taikomos ikisutartinės informavimo pareigos, sutarties sudarymo patvirtinimas patvariojoje laikmenoje, bei kitos LR civilinio kodekso (CK) VI knygos 6.2287–6.22811 str. nuostatos.
1.2. Pardavėjas: [įmonės pavadinimas, teisinė forma], į. k. [įmonės kodas], PVM mokėtojo kodas [PVM kodas], buveinė [adresas], el. paštas [el. paštas], tel. [tel. nr.]. Ši informacija pateikiama aiškiai ir nuolat prieinama E. parduotuvėje pagal e. komercijos informacijos teikimo taisykles.
1.3. Pirkėjas – veiksnus fizinis asmuo (vartotojas) arba juridinis asmuo. Vartotojams taikomos privalomos vartotojų teisių nuostatos pagal ES ir LR teisę.
1.4. Pardavėjas turi teisę keisti Taisykles, apie tai paskelbdamas E. parduotuvėje. Pakeitimai taikomi užsakymams, pateiktiems po pakeitimų paskelbimo.

2. Registracija, privatumas ir duomenų apsauga

2.1. Užsiregistruodamas ar pateikdamas užsakymą, Pirkėjas suteikia Pardavėjui asmens duomenis, kurie tvarkomi pagal Privatumo politiką ir BDAR principus (teisėtumas, skaidrumas, duomenų kiekio mažinimas, saugumas ir kt.).
2.2. Privatumo politikoje Pirkėjas informuojamas apie tvarkymo tikslus, teisinį pagrindą, saugojimo terminus, gavėjus, teises (prieiga, taisymas, ištrynimas, perkeliamumas, nesutikimas), slapukus ir skundų teikimo priežiūros institucijai tvarką.

3. Prekės, kainos ir akcijos

3.1. Prekių savybės, kainos (įskaitant visus mokesčius) ir pristatymo išlaidos nurodomos prie kiekvienos prekės. Prieš sudarant sutartį Pirkėjui aiškiai pateikiama visa ikisutartinė informacija.
3.2. Kainos sumažinimo taisyklė (Omnibus): bet kuriame pranešime apie kainos sumažinimą privaloma nurodyti „ankstesnę“ kainą – mažiausią kainą, taikytą per 30 dienų iki sumažinimo (išskyrus greitai gendančias prekes ir pan.). Jei kaina mažinama laipsniškai, „ankstesnė“ laikoma kaina iki pirmojo sumažinimo.
3.3. Skelbiant akcijas ir nuolaidas, Pardavėjas laikosi VVTAT gairių, kad vartotojai nebūtų klaidinami (pvz., „iki XX %“ taikoma reikšmingai prekių daliai; ankstesnė kaina – Pardavėjo toje pačioje prekybos vietoje taikyta kaina ir pan.).
3.4. Jei taikomos individualizuotos (asmeninės) kainos, apie tai informuojama aiškiai (pvz., kai kaina nustatoma remiantis automatizuotu sprendimu ar profiliavimu).

4. Užsakymo pateikimas ir sutarties sudarymas

4.1. Pirkėjas suformuoja krepšelį, suveda reikiamus duomenis, pasirenka apmokėjimo ir pristatymo būdą, susipažįsta su Taisyklėmis ir jas patvirtina.
4.2. Sutartis laikoma sudaryta nuo momento, kai Pardavėjas patvirtina užsakymą patvariojoje laikmenoje (pvz., el. paštu).
4.3. Prieš pateikiant užsakymą Pirkėjui sudaroma galimybė aptikti ir ištaisyti įvedimo klaidas, o po pateikimo – nedelsiant elektroninėmis priemonėmis patvirtinamas užsakymo gavimas.

5. Mokėjimas

5.1. Priimami mokėjimo būdai: [įrašykite – kortelė, bankinis pavedimas, el. bankininkystė, atidėtas mokėjimas ir pan.].
5.2. Apmokėjimas laikomas atliktu nuo momento, kai lėšos patenka į Pardavėjo sąskaitą arba gaunamas mokėjimo tarpininko patvirtinimas.

6. Pristatymas

6.1. Pristatymo teritorija: [LT / ES / kita]; būdai: [kurjeris, paštomatas ir pan.]; terminai: [X–Y d. d.]; kainos: [€] (arba nurodomos prie prekių ar krepšelio).
6.2. Rizika Pirkėjui pereina, kai prekės perduodamos fiziškai Pirkėjui ar jo nurodytam asmeniui (išskyrus vežėją).

7. Kokybė, atitiktis ir garantijos

7.1. Pardavėjas atsako už bet kokią daikto neatitiktį, atsiradusią prekės perdavimo momentu ir paaiškėjusią ne vėliau kaip per 2 metus nuo pristatymo (įstatyminė garantija). Naudotoms prekėms terminas gali būti sutrumpintas ne trumpiau kaip iki 1 metų, jeigu tai aiškiai susitariama.
7.2. Vartotojas, kuriam parduota nekokybiška prekė, gali reikalauti nemokamai pataisyti arba pakeisti, o tam neįvykus – kainos sumažinimo ar sutarties nutraukimo ir pinigų grąžinimo (kai trūkumas ne mažareikšmis).

8. Vartotojo teisė atsisakyti sutarties (apsigalvoti) per 14 dienų

8.1. Vartotojas (B2C) turi teisę per 14 kalendorinių dienų nuo prekių gavimo (ar paskutinės siuntos/partijos) atsisakyti nuotolinės sutarties be priežasties. Pardavėjas grąžina visas Pirkėjo sumokėtas sumas ne vėliau kaip per 14 d. nuo pranešimo gavimo; Pardavėjas gali sulaikyti grąžinimą, kol gaus prekes ar įrodymą apie jų išsiuntimą.
8.2. Grąžinimo išlaidos tenka Pirkėjui, jei Pardavėjas iš anksto aiškiai neįsipareigojo jų padengti; defektų atveju grąžinimo išlaidos tenka Pardavėjui.
8.3. Pirkėjas atsako už prekių vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų prekių pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti.
8.4. Išimtys (teisė netaikoma): individualiai pagamintos prekės, greitai gendančios, užplombuotos higienos prekės po atplombavimo, atplombuoti vaizdo/garso įrašai ar programinė įranga, skaitmeninis turinys ne fizinėje laikmenoje, kai pradėtas teikti su aiškiu sutikimu ir pripažinimu netekti teisės, ir kt.
8.5. Atsisakymo forma – žr. šių Taisyklių Priedą Nr. 1; taip pat galite užpildyti aiškų laisvos formos pareiškimą el. paštu [el. paštas].
8.6. Artėjantis pokytis (nuo 2026-06-19): daugeliui nuotolinių sutarčių e. erdvėje reikės sudaryti galimybę atsisakyti sutarties per specialią interneto funkciją (pvz., „Atsisakyti sutarties“ mygtukas) toje pačioje sąsajoje. Valstybės narės turi perkelti naujas taisykles iki 2025-12-19. Planuojame šią funkciją įdiegti iki įsigaliojimo.

9. Prekių grąžinimo tvarka

9.1. Norėdamas pasinaudoti 14 d. teise, Pirkėjas apie tai praneša el. paštu [el. paštas] ir per 14 d. išsiunčia ar pristato prekę adresu: [grąžinimo adresas].
9.2. Pinigai grąžinami tuo pačiu mokėjimo būdu, kuriuo mokėjo Pirkėjas (nebent susitariama kitaip ir Pirkėjas dėl to nepatiria jokių papildomų išlaidų).

10. Atsiliepimai, reitingavimas ir skaidrumas

10.1. Skelbdami vartotojų atsiliepimus, užtikriname jų autentiškumo pagrįstumą (pvz., publikuojami tik iš tikrųjų pirkusiųjų atsiliepimai ar aiškiai nurodoma, jei kitaip), laikantis modernizuotų vartotojų apsaugos taisyklių („Omnibus“).
10.2. Jei E. parduotuvėje pateikiami paieškos rezultatų reitingavimo veiksniai (pvz., „rikiuoti pagal“), nurodome pagrindinius reitingavimo kriterijus bei ar rezultatus veikia apmokamos pozicijos.

11. Intelektinė nuosavybė

11.1. Visos teisės į prekių ženklus, nuotraukas, aprašymus ir kitą turinį priklauso Pardavėjui ar atitinkamiems teisių turėtojams. Be raštiško sutikimo draudžiama kopijuoti ar kitaip naudoti.

12. Atsakomybės ribojimas

12.1. Pardavėjas neatsako už nuostolius, atsiradusius Pirkėjui dėl to, kad Pirkėjas nesusipažino su Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta, ar dėl trečiųjų asmenų kaltės ar nenugalimos jėgos (force majeure).

13. Skundų nagrinėjimas ir ginčų sprendimas

13.1. Skundus teikite el. paštu [el. paštas]. Atsakysime per 14 d.
13.2. Jei ginčo nepavyksta išspręsti, vartotojai gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) arba į teismą. VVTAT kontaktai: A. Goštauto g. 12, 01108 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. +370 5 262 67 60.
13.3. ES ODR platforma nuo 2025-07-20 yra uždaryta (nuo 2025-03-20 nebepriima naujų skundų). Todėl vietoje nuorodos į ODR platformą nurodome kreiptis į nacionalinę ADR instituciją (VVTAT) arba Europos vartotojų centrų tinklą.

14. Taisyklių keitimas ir galutinės nuostatos

14.1. Pardavėjas gali pakeisti Taisykles; nauja redakcija skelbiama E. parduotuvėje.
14.2. Taisyklių santykį su privalomomis vartotojų apsaugos normomis lemia ES Direktyvų ir LR teisės aktų nuostatos (įskaitant Vartotojų teisių direktyvą 2011/83/ES su pakeitimais bei LR Vartotojų teisių apsaugos įstatymą ir CK).

Redakcija: 2025-11-23
Galioja nuo: 2025-11-23
Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-11-23